انواع کابل شو مسی و آلومینیومی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 248
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 3473
:: بازدید ماه : 7985
:: بازدید سال : 45837
:: بازدید کلی : 1671737
انواع کابل شو مسی و آلومینیومی

انواع کابل َشو های مسی و آلومینیومی
اگر در اتصالات برق بند کابل دیده اید اما از نحوه استفاده و نحوه استفاده آن اطلاعی ندارید با ما همراه باشید.در این مقاله سعی داریم به زبان ساده و با تصاویر انواع مختلف این تجهیزات کاربردی را به شما معرفی کنیم.

کابل کش وسیله ای است که ارتباط ایمن بین دستگاه های مختلف ایجاد می کند، در واقع برای اتصال دو یا چند مدار الکتریکی یا دستگاه الکترونیکی، کابل های برق و یا برای اتصال کابل به دستگاه های الکتریکی، کابل های دیگر، سطوح و غیره استفاده می شود. این اتصال می تواند مستقیم باشد یا از پایانه کابل استفاده کند. برای اتصال کابل معمولاً از انتهای کابل استفاده می شود که بسته به نوع آن می تواند لحیم کاری، جوشکاری یا چروک شود. سپس انتهای اتصال کابل با استفاده از پیچ و گیره فنری به ترمینال یا نقطه اتصال ثابت می شود. قرقره های کابل در انواع طرح ها و انواع مواد برای کاربردهای خاص وجود دارند، اما فلز ماده غالب مورد استفاده در این ابزارها است. گاهی اوقات به کابل‌شوی‌ها بسته به کاربردشان، «انکر کابل» می‌گویند.انتهای رابط کابل کش معمولاً با توجه به نوع ترمینال انتخاب و ثابت می شود.برای ترمینال پیچی از کابل شوی دوشاخه یا U شکل، برای سیستم های پیچ و مهره ای از حلقه بسته یا واشر کابل O شکل و برای فشار دادن پین یا تیغه از شاخه های پین استفاده می شود.کابل شوی ها را می توان به عنوان کاهش دهنده اندازه کابل استفاده کرد. کابل شوی را می توان در سیستم های سیم کشی خودرو، جعبه های برق، ماشین آلات، لوازم خانگی، الکترونیک و سایر کالاهای بادوام یافت. برای مصارف الکتریکی، قرقره های کابل معمولاً با لاستیک یا پلاستیک عایق بندی می شوند تا از انتقال تصادفی برق به افراد یا قطعات الکتریکی مجاور جلوگیری شود. انواع دیگر به دلیل قرار گرفتن درپوش کابل یا عدم وجود ولتاژ نیازی به عایق بندی ندارند.
در گذشته برای ایجاد اتصال الکتریکی بین سیم های هادی و نقاط اتصال، سیم ها را مستقیماً به هم می پیچیدند و برای محکم نگه داشتن این اتصال از چسب برق استفاده می کردند که این روش اتصال در مقاله اتصال سیم و کابل ذکر شده است که از ایمن سازی کافی برخوردار نیست.به همین دلیل امروزه از قطعه ای به نام کابل شو استفاده می کنند. اتصال انجام شده با استفاده از این قطعه نسبت به روش های قبلی امنیت بیشتری را برای اتصالات و کاربران ایجاد می کند. به همین دلیل این قطعه در لوازم و قطعات برقی بسیار کاربردی و مهم است. با توجه به کاربرد گسترده این قطعات، داشتن اطلاعات جامع در مورد آن نه تنها برای مهندسان برق بلکه برای همه افراد الزامی است.

انتخاب قرقره کابل مناسب
استفاده از گلند کابل ضعیف باعث افزایش مقاومت در محل متصل شده و در نتیجه باعث آتش سوزی می شود، به همین دلیل انتخاب گلند کابل مناسب بسیار مشکل و مهم است. برای اینکه بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم باید اطلاعات جامعی در مورد انواع گلند کابل و ویژگی های آنها داشته باشیم. این اطلاعات به ما کمک می کند تا با استفاده از کابل یک اتصال امن و بادوام ایجاد کنیم. فلزات لوله ای ساخته می شوند. نوک این لوله ها ابتدا تحت فشار فشرده می شود و سپس سوراخ می شود. علاوه بر این، کابل باید گالوانیزه شود. ed برای جلوگیری از سولفات.برای اتصال کابل به کابل ابتدا باید یک سر کابل را جدا کرد و سپس در جا کابل قرار داد سپس پس از انتخاب کابل با اندازه مناسب آنها را به هم وصل می کنیم و در نهایت محل اتصال را عایق بندی می کنیم نگهدارنده کابل در سایزهای مختلف تولید می شود و موجود است
به طور کلی برای اتصال سیم به شینه و سایر مکان های مورد نظر باید از دستگاه یا ابزاری به نام کابل استفاده شود. یکی از نمونه های مهم قرقره کابل در صنعت، قرقره کابل آلومینیومی می باشد. این محصول بسیار محافظ است و با این نوع کابل تعدادی کاراکتر بر روی قسمتی از کابل حک می شود. علائم حک شده روی قرقره کابل آلومینیومی معمولاً به شرح زیر است:

1- راهنمای این محصول

2- علامت اختصاری گروه یا نام سازنده

3- اندازه قطر سوراخ متناسب با پیچ است

بند کابل شو آلومینیومی مانند سایر کابل ها برای اتصال کابل هادی به شینه استفاده می شود. جنس سینی کابل آلومینیومی معمولاً با مواد کابل رسانا تعیین می شود. (جنس این محصول عمدتاً لوله های آلومینیومی می باشد.)

استفاده از کابل شوی های آلومینیومی غیر استاندارد معمولاً منجر به از دست رفتن توان لازم کابل شوی ها برای انتقال جریان نامی کابل و در نتیجه گرم شدن نقطه اتصال و در نهایت آتش سوزی می شود.هنگامی که دو سینی کابل به طور همزمان با استفاده از یک پیچ باز یا بسته می شوند، معمولاً می توان از دو سینی کابل آلومینیومی به طور همزمان استفاده کرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید